Menu

Klantvriendelijk telefoneren: 10 tips

  • Laat de telefoon niet te lang overgaan. Neem op voordat hij drie keer is overgegaan.
  • Neem op met een groet, bijv. “Goedemiddag” en zeg pas daarna je naam. De beller
    verstaat hierdoor je naam beter.
  • Praat met een glimlach, dit heeft een positieve invloed op je stem.
  • Onthoud of noteer de naam van de beller en noem zijn/haar naam in het gesprek.
  • Spreek duidelijk en niet te snel.
  • Luister geïnteresseerd en maak eventueel aantekeningen.
  • Vertel wat je gaat doen: doorverbinden, terugbellen etc.
  • Vermeld ook naar wie je doorverbindt, wie terugbelt, wanneer etc.
  • Geef de naam van de beller door aan je collega als je doorverbindt.
  • Vertel aan je collega ook waarover er gebeld wordt zodat de beller niet nogmaals zijn/haar
    verhaal hoeft te doen.

10-2-20 Wat is de reistijd per trein naar naar Hamburg of Lyon? Krijg snel inzicht met deze handige tabel. tuxx.nl/internationaal…
28-1-20 Deze week wordt Chinees nieuwjaar gevierd. Een week lang hebben chinezen vrij. Dit is één van de 2 gouden weken in China. tuxx.nl/landen/china/f…
02-1-20 Tuxx wenst iedereen een gezond, succesvol en efficient 2020!!!