Menu

To do lijst maken: 10 tips

  • Noteer eerst alle taken in willekeurige volgorde zodat je hoofd leeg is en alle taken op papier staan.
  • Maak vervolgens een indeling, volgorde en planning.
  • Verdeel grotere taken in deeltaken die je één voor één af kunt werken.
  • Omschrijf de taken in daadwerkelijke handelingen. Dus niet: starten met taak X, maar beschrijf de specifieke actie die je moet ondernemen om te starten.
  • Maak naast de to do lijst een tijdsplanning. Zo kun je toezien of je op schema loopt.
  • Controleer je to do lijst en planning op haalbaarheid.
  • Kijk of je taken kunt delegeren als je niet uitkomt met je planning.
  • Maak gebruik van een prioriteitskenmerk zodat je per taak kunt zien welke urgentie het heeft.
  • Houd de lijst up-to-date. Streep taken door die je afgerond hebt en noteer nieuwe taken direct in de lijst.
  • Kom je maar niet toe aan die ene taak? Kijk of je de taak verder kunt opsplitsen in kleinere deeltaken waardoor je er makkelijker aan begint.

27-12-20 2021... Tuxx is er helemaal klaar voor! Ontdek alle handige tools en overzichten voor 2021. tuxx.nl/planning
16-11-20 Onze nieuwste API is live! Met de 'Company data enrichment API' zoek je bedrijfsinfo aan de hand van een e-mailadres. Handig voor verkoop of marketing doeleinden. developer.tuxx.co.uk/api-overview/d… De eerste partners krijgen gratis toegang!
21-10-20 Ondanks de pandemie zijn we toch weer massaal vooruit aan het plannen. Handige om bij de hand te hebben, een kalender van 2021! tuxx.nl/kalenders/a4fo…