Menu

To do lijst maken: 10 tips

  • Noteer eerst alle taken in willekeurige volgorde zodat je hoofd leeg is en alle taken op papier staan.
  • Maak vervolgens een indeling, volgorde en planning.
  • Verdeel grotere taken in deeltaken die je één voor één af kunt werken.
  • Omschrijf de taken in daadwerkelijke handelingen. Dus niet: starten met taak X, maar beschrijf de specifieke actie die je moet ondernemen om te starten.
  • Maak naast de to do lijst een tijdsplanning. Zo kun je toezien of je op schema loopt.
  • Controleer je to do lijst en planning op haalbaarheid.
  • Kijk of je taken kunt delegeren als je niet uitkomt met je planning.
  • Maak gebruik van een prioriteitskenmerk zodat je per taak kunt zien welke urgentie het heeft.
  • Houd de lijst up-to-date. Streep taken door die je afgerond hebt en noteer nieuwe taken direct in de lijst.
  • Kom je maar niet toe aan die ene taak? Kijk of je de taak verder kunt opsplitsen in kleinere deeltaken waardoor je er makkelijker aan begint.

11-2-19 10 Engelse voorbeeldbrieven en handige tools voor communiceren in het Engels. link" target="_blank">link #Brexit #Handig link" target="_blank">link
28-1-19 Vandaag is het Tuxx Twitter account 9 jaar actief! #MyTwitterAnniversary link" target="_blank">link
25-1-19 Dankzij een oplettende bezoeker hebben we een een foutje op onze website kunnen corrigeren. De verzend- en betaaldatum van tijdvakcode 9120 is nu weer correct. #topbezoekers link" target="_blank">link