Menu

To do lijst maken: 10 tips

  • Noteer eerst alle taken in willekeurige volgorde zodat je hoofd leeg is en alle taken op papier staan.
  • Maak vervolgens een indeling, volgorde en planning.
  • Verdeel grotere taken in deeltaken die je één voor één af kunt werken.
  • Omschrijf de taken in daadwerkelijke handelingen. Dus niet: starten met taak X, maar beschrijf de specifieke actie die je moet ondernemen om te starten.
  • Maak naast de to do lijst een tijdsplanning. Zo kun je toezien of je op schema loopt.
  • Controleer je to do lijst en planning op haalbaarheid.
  • Kijk of je taken kunt delegeren als je niet uitkomt met je planning.
  • Maak gebruik van een prioriteitskenmerk zodat je per taak kunt zien welke urgentie het heeft.
  • Houd de lijst up-to-date. Streep taken door die je afgerond hebt en noteer nieuwe taken direct in de lijst.
  • Kom je maar niet toe aan die ene taak? Kijk of je de taak verder kunt opsplitsen in kleinere deeltaken waardoor je er makkelijker aan begint.

02-1-20 Tuxx wenst iedereen een gezond, succesvol en efficient 2020!!!
24-12-19 Prettig kerstfeest! Wist je dat in de meeste landen alleen eerste kerstdag een officiële vrije dag is? In Nederland zijn 25 en 26 december officiële vrije dagen.
17-12-19 Voicemail: Hoe kan ik snel het volgende voicemailbericht beluisteren? Functietoetsen van KPN, Vodafone, T-mobile, etc.: tiny.cc/r1jhq