×

Stop met uitstellen: 10 tips

  • Bedenk wat je tegenhoudt om aan de taak te beginnen. Denk je niet te negatief?
  • Deel een grote taak op in kleinere werkzaamheden.
  • Maak een planning en schrijf op wat je wilt doen, hoe je het gaat doen en wanneer het af moet zijn.
  • Wissel moeilijke en makkelijkere werkzaamheden af.
  • Houd in je planning rekening met 20% extra tijd voor tegenvallers.
  • Bekijk je planning kritisch. Is hij haalbaar?
  • Pas je planning aan als het even tegenzit, anders blijf je achter de feiten aanlopen en daar
    wordt je moedeloos van.
  • Vertel anderen over je werkzaamheden en planning, dit werkt als een stok achter de deur.
  • Geef jezelf een kado of extraatje in het vooruitzicht als je de taak afgerond hebt.
  • Streep werkzaamheden af die je gedaan hebt, dit werkt motiverend.

Zijn jouw medewerkers tevreden? Meten = Weten! http://t.co/8GoPis2DgM