×

Functioneringsgesprekken voeren: 10 tips

  • Bereid je goed voor en verzamel informatie over de medewerker.
  • Start met de positieve en sterke kanten van de medewerker.
  • ‘Verpak’ een vervelende boodschap in een leuker jasje, maar wees wel duidelijk.
  • Gebruik termen die voor de werknemer te begrijpen zijn.
  • Houdt vaste onderwerpen aan, maar pas de inhoud aan op de medewerker.
  • Vraag de medewerker naar zijn/haar beleving, ideeën en (doorgroei) wensen.
  • Informeer ook naar de balans tussen werk en privé van de medewerker.
  • Laat de medewerker merken dat je aandachtig luistert en geïnteresseerd bent.
  • Stel de medewerker op de hoogte van vernieuwingen of veranderingen op werkgebied.
  • Houd met regelmaat functioneringsgesprekken zodat je op tijd in kunt spelen op veranderingen.

Internationaal zaken doen? Op https://t.co/MYVuJe4Z7M vind je handige info.